21 Napos Biohacking Kihívás

Regeneráció és fogyás fájdalom és éhség nélkül

Jelentkezek az ingyenes Kihívásra (Kattints ide)

Hiába teszel meg mindent, mégis úgy érzed

1. Nem jut elég időd magadra?

2. Megjelent néhány plusz kiló a semmiből?

3. Sokkal fáradtabb vagy, mint régen?

Ha egy autót sosem viszünk szervízbe, akkor azt előbb-utóbb megsínyli. Ha a fürdőszobát sosem újítod fel, egyszer csak leesik a csempe. 

De, míg egy autónál vagy elfogadjuk, hogy időnként jön a szerelő, és pár napig dolgozik rajta – a testünktől valahogy mindig elvárjuk, hogy “rajtra kész” legyen. Ez érthető, mert nehéz elfogadni, hogy néhány napra “kivonjuk magunkat a forgalomból”. De a testünk okkal fáradt – el kell végezzen karbantartó folyamatokat. Ehhez pedig energia kell. 

Az emésztés nőknél az első, férfiaknál a második legenergiaigényesebb folyamat. Ezért, ha nem emésztünk, tudunk a testünknek energiát spórólni, hogy azt be tudja osztani a regenerációra. Ezt a “nem evési” időszakot hívják böjtnek vagy koplalásnak. Ez egy fájdalmas folyamat. Ha…

...te is próbáltál már nem enni, tudod, hogy ez fájhat. Megtaláltam a módot, hogy sose legyél éhes, és ne fájjon.

  • Nem fogsz egész nap az evésre gondolni. Ugyanúgy fogsz tudni a dolgoddal foglalkozni. Ez nem még egy dolog, amit be kell préselj a napodba, hanem egyel kevesebb, ami időt szabadít fel neked.
    • Semmi máson nem kell változtass az étrendeden – Nem kell bonyolult recepeteket főzz és fűrészpor ízű semmiken túlélj. A részleges böjt ereje, hogyha ugyanazt eszed, mint most, csak kevesebb órában, akkor is drasztikus javulást fogsz tudni elérni – még akkor is, ha nem ideális az étrended.
      • Nem lesz korgó has. Igérem neked, ha követed az útmutatásomat, észre sem fogod venni, mert nem megerőszakolod a testedet. Ellenkezőleg: megturbózzuk a tested energiarendszerét, mert szószerint egy új üzzemódra fog átállni. Ennek az új üzemmódnak vannak más, kézzelfogható előnyei is az éhség hiányon kívül: kiegyensúlyozottabb leszel. Jobban fogod kezelni a stresszt. Egyre kevesebb lesz az egy ködöd – és mosolygósabb leszel.
        • A test regenerációja csodákra képes – és a legelegánsabb, hogy pontosan ott fog elkezdeni gyógyulni, ahol a leginkább szükséged van rá. Ha van valamilyen kihívásod, a 21 nap végére már érzékelhető javulást tapasztalhatsz.
          • Van rá esély, hogy jobban fogod érezni magad, mint évek óta bármikor. Könnyedén, gyengéden, a testünket támogatva a regenerációban, hogy aztán ő is a maximumot tudja hozni, amikor kérjük. 

          Miért kell hozzá 21 nap?

          21 NAP ALATT KI TUD ALAKULNI EGY ÚJ SZOKÁS

          Szokás az, amit úgy teszünk, hogy észre sem vesszük. Ez az agyunk egy másik részéről vezérelt tevékenység. Szokás, ahogy megkötjük a cipőnket, vagy bezárjuk a bejárati ajtót. Nem igényel tudatos erőfeszítést, egyszerűen csináljuk. De az agyunk óvatosan védi, hogy mit enged szokássá válni, és mit nem. Lényegében, alkalmazkodik a hosszabb távon jelen lévő környezethez. Ez a hosszabb táv körülbelül 21 nap. 

          Ez olyan, mint amikor van egy kátyú hazafelé menet, vagy máshol áll meg a busz. Az első néhány alkalommal még tájékozódnod kell, de néhány nap után már fel sem nézel a telefonodból. Körülbelül 21 nap után pedig már külön erőfeszítés lesz visszaállni az újra. Egyszerűnek hangzik: csinálj valamt 21 napig, és szokássá válik. Egyszerű is. De nem könnyű. Mert az agyunk, a lehető legjobb szándékkal, véd az új dolgoktól. Mert az új, az veszélyes. Ezért aránytalanul fájdalmassá teszi a legegyszerűbb változtatásokat is. 

          Éppen ezért van ez a kihívás hogy segítsük egymást átjutni a holtpontokon. Így erőt meríthetünk egymás történeteiből. Együtt könnyebb. Másrészt pedig, megosztom Veled azokat a trükköket és módszereket, amikkel “meghackelhetjük” (vagyis kicselezhetjük) a biológiánkat, hogy ne érezz fájdalmat, és sose kelljen feladd. 

          Gyakran feltett kérdések

          1.) Sosem böjtöltem még. Akkor is nekem való?

          Igen – mert itt nem kell hozzá önuralom. Észre se fogod venni. 

          2.) Rengeteg a dolgom. Mennyi idő ez?

          Napi 5 perc maximum. Vagy még annyi sem. Ennyi az összes idő, amennyit a trükkök igénybe vesznek. De sok esetben ez időspórólást is jelent, mert kimarad egy étkezés. 

          3.) Vegetáriánus vagyok, akkor még működnek a trükkök?

          Húst nem kell ezekhez fogyasztani, de álíati eredetű készítményeket igen, ezért ha semmilyen állatit nem eszel, és nem szeretnél 21 napra kivételt tenni, akkor sajnos ez nem neked való. 

          4.) Miért van ennek meghatározott idő tartalma?

          Mert ebben a 21 napban a teljes figyelmemet ennek a csoportnak fogom adni én is, és többen a Biohack Mastermindból is. Segítünk szívesen, de sajnos ezt a támogatást nem tudjuk megoldani egész évben. 

          5.) Mit jelent, hogy biohacking, és miért jó ez nekem?

          A biohacking csak egy bonyolult megfogalmazása annak, hogy hogyan tudod a biológiádat segíteni, hogy jobb állapotban legyen. Biohackingnek minősül, hogy iszol egy kávét, ha fáradt vagy, illetve eddzéssel izmot növelsz. Ha sötét van, és felkapcsolod villanyt, hogy láss, az is egy “hack” – vagyis a környezet manipulálása az előnyünkre. A biohacking a biológiánkban keresi meg a villanykapcsolókat. 

          6.) Mi a kihívás ebben?

          A kihívás itt annyit jelent, hogy együtt vágunk ennek neki egy zárt Facebook csoportban, azzal a céllal, hogy a 21 nap végére a lehető legjobb formánkban lehessünk. 

          7.) Kell-e vmilyen speciális felszerelés?

          Egy turmix ajánlott, de nem kötelező. 

          8.) Részt vehet az online kihívásban a gyerekem és a párom is?

          Igen, ők is résztvehetnek. Azt javaslom, hogy írd be a nevüket és e-mail cimüket (nyilván az engedélyükkel) lenn, hogy személyre szabottan tudjunk majd segíteni nekik. 

          9.) Nem túl jó az étrendem de nincs most erőm rajta változtatni. Akkor is van értelme?

          Van. A részleges böjt akkor is drasztikus hatással bír, ha semmi máson nem változtatsz. 

          10.) Speciális diétát követek, az kihat erre?

          Ha az orvosod azt mondta, hogy kötelező pl. minden 3 órában egyél, akkor ez nem neked való. Itt azt kell mondjam, hogy egyeztess erről az orvosoddal. Sajnos nem mindenki ismeri a részleges böjtöt.

          11.) Miért kell megadjam az e-mail címem?

          Nagyon fontos, hogy egy biztonságos teret tudjunk létrehozni. Ezért az e-mail cím egy plusz szűrő, hogy meg tudjalak védeni a bunkóktól, akik mindent elronthatnak. 

          Ki az a Zsac (Szücs Zsolt)?

          Azt éreztem, hogy egy zseni vagyok – de csak néha. Az idő nagy részében szenvedtem magamtól. Emlékszem, amikor a kampány időszakban kinéztem az ablakomon. Annyira nem volt agyam, hogy szakaszosan szálltak a hópelyhek a szemem előtt. Mintha így spórolt volna. az agyam energiát.

          Megpróbáltam újra ránézni a gépemre, egy ügyfelemnek volt ott egy kérdése. Egy nem is túl bonyolult kérdése. Tudtam, hogy tudom a választ. De egyszerűen nem tudtam megtalálni az agyamban azt a zugot, ahol a válasz rejtőzhet. Hiába kérdezték ezt tőlem aznap már százszor (vagy lehet éppen ezért) előkutatni ezt az eméket olyan volt, mint egy idegen padlásán kutakodni. Inkább úgy döntöttem, iszom egy kávét. Megfogtam a nescafe-s üveget, és akkor jöttem rá, hogy üres. “De hát ma bontottam fel!” futott át az agyamon. Megittam volna egy nap egy egész üveg kávét? De még mindig ugyanilyen zokni vagyok, pedig le se ment a nap? Hiába a kávé, mégis minden egyes percet csak egyre nagyobb fogcsikorgatással bírok ki? Ez volt a nap, amikor rájöttem, hogy “valami baj van velem”.

          Azóta sikerült visszakapcsolnom az agyam. Azóta írtam t9bb könyvet, az egyiket az én nevemben, magamról. (A hangoskönyvet szeretném is neked odaadni ajándékba, hogy jobban megismerhessük egymást). Létrehoztam a Biohack Mastermindot, és felfuttattam a vállalkozásom, annyira, hogy most a Karib Tenger írhatok neked. De, ami a legfontosabb – eltűnt az életemből az állandó szenvedés, hogy szednem kell a lábam, csak azért, hogy tudjam tartani a tempót. Az agyam ott van, amikor számítanom kell rá, és nem rettegek többé attól, hogy nem jut eszembe a válasz. Ebben a kihívásban szeretném megmutatni ennek az egyik legfontosabb lépését.